تخصصی ترین سایت اقدام پژوهی
دسته بندی محصولات
خرید ویژه پکیج خرید ویژه پکیج خرید ویژه پکیج دانلود اقدام پژوهی فروشگاه

اطلاعیه فروشگاه

با سلام خدمت فرهنگیان عزیز و دانشجویان دانشگاه های پردیس فرهنگیان.اقدام پژوهی ها و مقالات موجود در این فروشگاه همگی چنانچه در دریافت فایل مشکلی داشتید می توانید با بخش پشتیبانی تماس بگیرید.در صورت نداشتن ایمیل نیز می توانید ایمیل aminsaleh2021 @gmail.com را وارد نمایید. با تشکر

اقدام پژوهی چگونه توانستم انگیزه و علاقه به درس ریاضی را در دانش آموزان پایه پنجم به وجود آورم ؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم انگیزه و علاقه به درس ریاضی را در دانش آموزان پایه پنجم به وجود آورم ؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم انگیزه و علاقه به درس ریاضی را در دانش آموزان پایه پنجم به وجود آورم ؟بافرمت ورد وقابل ویرایش در28صفحه

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

مقدمه توصیف وضعیت موجود :

 تجربه ی طولانی تدریس من و سایرهمکاران در مقطع ابتدایی نشانگر آن است که هر ساله تعدادی از دانش آموزان نه تنها به اهداف کلی درس ریاضی دست نمی یابند بلکه در یادگیری بیشتر مباحث درس ریاضی نیز با مشکل روبرو هستند .کلاس پر جمعیت من در دبستان دخترانه محدثه که من در آن مشغول به تدریس می باشم نیز ازاین قاعده مستثنی نبوده ودانش آموزان این کلاس نیزدر یادگیری مفاهیم ریاضی مشکل دارند.به گفته ی مدیر مدرسه که دارای چند سال سابقه مدیریت و تدریس درپایه های مختلف آموزشگاه های دیگربوده است . دیگر دانش آموزان سال های گذشته و دوره های بالاترکه عمدتا“ از بستگان همین دانش آموزان بوده اند نیز از نظر یادگیری ریاضی دچار مشکل بوده و هستند . به همین جهت تصمیم گرفتم در صورت امکان راه حلی برای رفع مشکل بیابم .

 

 

 

 

گردآوری اطلاعات (شواهد 1) :

 مساله عدم علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی را با جمعی از همکاران با سابقه در میان گذاشته و با هم به بحث و گفتگو پرداختیم .همه ی همکاران با علاقه ی بسیار در بحث شرکت کردند و نظرات مفیدی ارایه نمودند. با یکی از اساتید صاحب نظر شهرمان نیز موضوع را در میان گذاشتم ایشان مشتاقانه مطالب نوشته شده را مطالعه و نظر خود را بیان نمودند .با مراجعه به کتاب ها و نشریات گوناگون هم به مطالب جالب و قابل توجه در این زمینه دست یافتم پس از گفتگو های بسیار در زمینه ی علل ضعف و مشکلات یادگیری تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی مطالب جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت مشکلاتی که در این باره وجود داشت ،نظیر روش تدریس معلم ،تفاوت های فردی دانش آموزان ،مسائل کمک آموزشی ،محیط فیزیکی کلاس و ... فهرست گردید

خلاصه یافته های اولیه :

 - معلمین ما معمولا در کلاس درس متکلم وحده هستند و درس ریاضی که مخصوصا در پایه پنجم باید با روش های گوناگون تشریحی،تشبیهی،استفاده از مثال ،تجربه و مشاهده های عینی ،استفاده از مدل و کاوشگری و…) تدریس شود به روش زبانی و قاعده گویی محدود شده است

-معلم آن طور که باید آموزش لازم را ندیده به طور مثال با اصول یادگیری آشنا نیست که بتواند از آن در امر تدریس بهره گیرد .

-وسایل کمک آموزشی که نقش مهمی در ارائه مفهوم ریاضی دارند به حد کافی در اختیار معلم و دانش آموز نیست .

-تراکم بیش از حد جمعیت در کلاس

-عدم ارتباط ریاضی در پایه های مختلف

-نقش خود دانش آموز در گیرایی مفاهیم از نظر رشد جسمی و هوش


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
14_753213_5843.zip16.5k





مژده به فرهنگیان عزیز ((سفارش های خاص و غیر اینترنتی))

اقدام پژوهی،درس پژوهی و سایر مقالات خود را از گروه تخصصی ما بخواهید

با بیش از 15 سال سابقه در آموزش و پرورش و چند سال سابقه داوری مقالات